ویژگی های لیفتراک خوب

وقتی زمان ارتقاء ناوگان لیفتراک شما فرا می‌رسد، عوامل زیادی در تصمیم گیری در مورد خرید لیفتراک وجود دارند. عملکرد مطمئناً در تصمیم شما نقش خواهد داشت و از آنجایی که هر نوع کاربرد لیفتراک منحصر به فرد است، باید عواملی را تعیین کنید که کارایی شما را افزایش می‌دهند. در این بررسی ما سعی کردیم با معرفی ویژگی های لیفتراک خوب به شما در خرید ماشین مناسب کمک کنیم.

شما باید تعادلی بین به حداکثر رساندن کارایی و اطمینان از اینکه کارمندان شما در امن‌ترین محیط ممکن کار می‌کنند، پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که اکثر فروشندگان لیفتراک این توانایی را دارند که ماشین  متناسب با نیازهای شما ارائه دهند. در حالی که نیازهای عملکرد هر فردی متفاوت از دیگری خواهند بود.

لیفتراک

1- سرعت و شتاب لیفتراک

از آنجایی که عملیات لیفتراک به بار، شرایط حرکت و سایر متغیرها بستگی دارد، سرعت قابل قبولی برای لیفتراک وجود ندارد. اکثر مدل‌ها توسط سازنده با سرعت از پیش تعیین شده عرضه می‌شوند. در حالی که سرعت بیشتر می‌تواند خروجی و کارایی را افزایش دهد، اینجاست که ایمنی به یک عامل مهمی تبدیل می‌شود.

برای بسیاری از عملیات با چندین لیفتراک، 8 کیلومتر در ساعت سرعت مطمئنی است. وقتی صحبت از سرعت و شتاب به میان می‌آید، فروشنده باید به شما کمک کنند تا لیفتراک‌های خود را برای رسیدن به اهداف‌تان تنظیم کنید و در عین حال ایمنی اپراتور و کارگر را تضمین نمایید.

2- ظرفیت بار لیفتراک

ظرفیت بار،حداکثر بار مجازی است که لیفتراک می‌تواند تحمل کند. اطلاعات مهم را می‌توان در صفحه اطلاعات ظرفیت بار یافت که باید به وضوح برای اپراتورهای شما قابل مشاهده باشد. قابلیت حمل بار لیفتراک‌ها متفاوت است. در حالی که یک لیفتراک معمولی می‌تواند بارهای یک تا پنج تن را تحمل کند، لیفتراک‌های سنگین‌تر می‌توانند تا ظرفیت بار تا 50 تن را تحمل کنند.

بدیهی است که مواد مورد استفاده شما بیش از هر چیز دیگری این جنبه از عملکرد را تعیین می‌کند. هنگامی که یک کامیون باری در نهایت بار زیادی را حمل می‌کند، خطرات ایمنی مختلفی مانند واژگونی و سقوط بار رخ می‌دهند.

3- عمر و سلامت باتری لیفتراک

با لیفتراک‌های برقی، باتری‌ها نیرو را تامین می‌کنند. همه کامیون‌ها با برخی راهنمایی‌ها در مورد انواع و اندازه‌های باتری استاندارد فروخته می‌شوند. در بیشتر موارد، کاربرد و الزامات استفاده باید عمیقاً درک شود تا باتری و شارژرها اندازه مناسبی داشته باشند. اطمینان از داشتن یک نیروی محرکه که نیازهای انرژی را از قبل اندازه می‌گیرد، بسیار مهم است زیرا باتری و سیستم شارژر مستقیماً با عملکرد لیفتراک و هزینه کل مالکیت آن مرتبط هستند.

داشتن یک باتری هوشمند تضمین می‌کند که سیستم برق مورد نیاز خود را کم یا زیاد نمی‌کنید. به این ترتیب می‌توانید از سرمایه‌ گذاری بیش از حد بر روی باتری‌ها و همچنین از کار افتادگی به دلیل برق ضعیف خودروها در آینده جلوگیری کنید. درست مانند کامیون، مطمئن شوید که نوع و کیفیت باتری را شناخته‌اید تا از عملکرد و عمر کامل دارایی‌های خود بهره مند شوید.

forklift

راهنمای کاربر و نگهداری لیفتراک

یکی از اولین چیزهایی که هنگام خرید لیفتراک باید مطلع شوید، این است که آیا دفترچه راهنمای کاربر و تعمیر و نگهداری دارد یا خیر. برخی از لیفتراک‌ها دارای عملکردهای مدرنی هستند که برای استفاده از آن نیاز به کتابچه راهنمای کاربر است. شرکت‌های مختلفی مانند لیفتراک هلی طیف وسیعی از لیفتراک‌ها را به فروش می‌رسانند. آنها به طور کلی انواع مختلفی از مشتریان را هدف قرار می‌دهند.

بنابراین خوب است بدانید که آیا آنها کتابچه راهنمای کاربر و تعمیر دستی دارند یا خیر. گاهی اوقات ممکن است یک لیفتراک مشکلی ایجاد کند و شما بخواهید آن را از بین ببرید. در صورت خرید لیفتراک کارکرده، از نحوه نگهداری آن مطلع شوید. این احتمال وجود دارد که لیفتراک دارای دفترچه راهنما یا گارانتی باشد. همچنین باید در مورد خط مشی خدماتشان نیز با فروشنده صحبت کنید.

تست تکنولوژی لیفتراک

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک لیفتراک خوب، سازگاری آن با تکنولوژی روز است. ما در قرن بیست و یکم زندگی می‌کنیم و قطعاً لیفتراکی که دارای ویژگی‌های قدیمی باشد را نمی‌خواهیم. حتی قبل از اینکه بخواهید لیفتراک خود را بخرید، با فروشندگان و کارشناسان صنعت صحبت کنید تا آخرین فناوری مرتبط با لیفتراک را بیابید. بهترین راه برای انجام این کار، نگاهی به نوع لیفتراک است که رقبای شما در انبارهای خود استفاده می‌کنند. با این حال، فناوری باید بتواند نیازهای کسب و کار شما را برآورده سازد.

زمان رانندگی لیفتراک

همانطور که بدون تست کردن یا پی بردن به مسافت پیموده شده ماشینی نمی‌خرید، بدون سوار شدن به پشت فرمان، سوار لیفتراک نخواهید شد. اگر شما کسی نیستید که رانندگی می‌کند، خوب است که با اپراتور خود همراه شوید. از او بخواهید چندین تست انجام دهد، با بالا و پایین بردن لیفتراک، از بالابرهای آن استفاده کنید. مطمئن شوید که لیفتراکی که می‌خرید، در شرایط عالی قرار دارد. شما باید با یک اپراتور لیفتراک باتجربه همراه شوید که بتواند هر چیزی غیرعادی را در طول آزمون رانندگی به راحتی تشخیص دهد.

قطعات یدکی لیفتراک

مطمئن شوید که قطعات مدل لیفتراکی که خریداری می‌کنید، در بازار وجود دارند. هزینه آنها چقدر است؟ از کجا می‌توانم آنها را تهیه کنم؟ چه مدت طول می‌کشد تا آنها را دریافت کنید؟ چه کسی نصب را انجام می‌دهد؟ اینها برخی از سوالاتی هستند که باید قبل از خرید لیفتراک از خود بپرسید. تمام قطعات مهمی که همیشه نیاز به تعویض دارند مانند لودر جلو، لاستیک‌ها و موتور را بررسی کنید. اگر برخی از قطعات به نظر می‌رسد که در حال خروج از بازار هستند، باید با فروشنده برای کاهش قیمت یا مدل جدیدتر مذاکره کنید.

نورپردازی LED لیفتراک

ایمنی یکی از مهمترین ملاحظات لیفتراک است. اگرچه اکثر فروشندگان آنها را شامل نمی‌شوند اما می‌توانید کسانی که ممکن است آنها را داشته باشند را نیز بررسی کنید. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید چراغ‌های LED را پس از خرید لیفتراک خود اضافه کنید. گزینه دیگر این است که با فروشنده خود صحبت نمایید و بفهمید که آیا آنها می‌توانند به شما در تعمیر چراغ‌های LED با هزینه اضافی کمک کنند. به یاد داشته باشید که هدف اصلی افزایش سطح ایمنی در انبار شما است. بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید تا اینکه امنیت کارکنان خود را به خطر بیندازید.

ویژگی لیفتراک

کمربند ایمنی نارنجی لیفتراک

یک ویژگی ایمنی عالی برای لیفتراک‌های انبار، کارخانه‌های بزرگ یا هر شرکتی که با ردیابی ایمنی اپراتور یا نظارت بر رویه‌های ایمنی مرتبط است، اضافه کردن کمربند ایمنی نارنجی است. دارندگان لیفتراک می‌توانند بخش اضافی را خریداری کرده و به راحتی این ویژگی را نصب کنند. این کمربند با ایجاد مسئولیت ‌پذیری، ایمنی کلی محل کار را بهینه می‌سازد. کمربندهای ایمنی با رنگ روشن همچنین دید آسانی را برای مدیران که در نحوه کار نظارت می‌کنند، فراهم خواهد کرد.

آینه‌های دید عقب لیفتراک

یک راه ساده برای بهینه‌ سازی ایمنی لیفتراک، افزودن آینه‌های چپ یا راست به کابین لیفتراک است که دید عقب را فعال می‌کند و می‌تواند به طور بالقوه منجر به جلوگیری از تصادف شود. از آنجایی که تقریباً 1 از هر 10 لیفتراک هر سال درگیر حادثه می‌شوند، هر فرصتی برای بهبود ایمنی لیفتراک شایسته بررسی دقیق است.

نور آبی و قرمز لیفتراک

چراغ‌های آبی و قرمز را می‌توان به ماشین‌هایی اضافه کرد که هنگام حرکت اپراتورها به جلو یا عقب روشن می‌شوند. همچنین چراغ‌هایی وجود دارند که اشکال نورانی را روی زمین می‌فرستند و به عابران پیاده هشدار می‌دهند که ماشین‌هایی در جهت نور و شکل حرکت می‌کنند. این ویژگی ایمنی برای مناطق با حجم بالا، محیط‌های کاری پر سر و صدا یا مناطقی که به طور منظم ترافیک سنگین عابر پیاده را مشاهده می‌کنند، ایده آل است.

کلام آخر

لیفتراک نقش مهمی در انبارها و امکانات ذخیره سازی ما دارد. هنگام خرید لیفتراک، ویژگی‌های خاصی وجود دارند که باید همیشه به آنها توجه کنید. به یاد داشته باشید که یک لیفتراک مانند هر سرمایه گذاری دیگری باید بتواند هدفی که برای آن خریداری شده است را انجام دهد. به غیر از رفع نیازهای فعلی محل کار، لیفتراک باید بتواند نیازهای آتی کسب و کار را نیز تامین کند. هنگام تصمیم گیری برای خرید لیفتراک، گزینه‌های خاصی وجود دارند که باید بررسی کنید. با توجه به اینکه خرید لیفتراک یک سرمایه گذاری هنگفتی است، پس باید حواس خود را به خوبی جمع کنید.

 

منابع:

https://blog.concentricusa.com/

https://www.homoq.com//

https://www.hugghall.com/news/