انتخاب لیفتراک های مناسب ارتفاع کم کاری تخصصی است

لیفتراک‌ها برای بیشتر انبارها و کاربری‌های صنعتی تجهیزاتی حیاتی هستند. این ماشین‌ها در سرعت جابه‌جایی بارها و افزایش ایمنی آن‌ها نقش مهمی بر عهده دارند. همچنین با افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی فضای انبار، در بهینه‌سازی و نظم‌دهی به فرایند جابه‌جایی بارها کمک می‌کنند. بااین‌حال لیفتراک‌ها ظرفیت‌های حمل بار مشخص و عملکرد متفاوتی در ارتفاعات مختلف دارند. برای نقل‌وانتقال بارها در فضاهای محدود یا انتقال آن‌ها به ماشین‌های حمل بار معمولا لیفتراک های مناسب ارتفاع کم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از ماشین‌آلات صنعتی با برخورداری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و عملکرد مناسب، نیازهای انبارها را در این زمینه پاسخ می‌دهند.

چرا انتخاب لیفتراک‌های مناسب برای ارتفاع کم اهمیت دارد؟

در زمان خرید لیفتراک، شما با طیف متنوعی از محصولات روبه‌رو می‌شوید که کاربردها و مزایای مختلفی دارند. انتخاب لیفتراک های ارتفاع کم از آن جهت اهمیت دارد که ضمن کاهش هزینه‌های خرید ماشین‌آلات نامناسب، در افزایش سرعت جابه‌جایی بارها و انتقال ایمن آن‌‌ها به نقاط مختلف انبار نیز تاثیرگذار است.

بااین‌حال خرید لیفتراک های مناسب برای ارتفاعات کم در زمینه‌های زیر به شما کمک می‌کند:

  • اطلاع از ظرفیت وزن لیفتراک
  • نوع استفاده از آن در محیط‌های داخلی و خارجی
  • شناخت ابعاد لیفتراک برای عبور از راهرو‌ها
  • اطلاع از میزان کارکرد لیفتراک در روز
  • نوع لاستیک مناسب برای لیفتراک
  • شناخت کامل هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات
  • میزان بودجه کافی برای خرید بهترین برند

توجه به نوع دکل؛ مهم‌ترین معیار انتخاب لیفتراک‌های مناسب ارتفاع کم

مهم‌ترین اصل در انتخاب لیفتراک های مناسب ارتفاع کم، توجه به نوع دکل این ماشین صنعتی است. دکل بخشی از لیفتراک به‌شمار می‌آید که بارهای روی چنگال‌ را به بالا و پایین جابه‌جا می‌کند. این بخش نقش انتقال بارها در ارتفاعات و بلند کردن آن‌ها را از روی سطح بر عهده دارد. دکل‌ها ریل‌هایی به هم پیوسته دارند تا امکان کنترل افقی را نیز برای اپراتورها به وجود آورد. دکل‌های لیفتراک از نظر تعداد جک و ارتفاع در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند.

بر همین اساس انواع دکل‌های لیفتراک عبارت‌اند از:

  • دکل ساده یا تک جک
  • دکل دوتایی یا دوبلکس (Duplex Mast)
  • دکل سه مرحله‌ای لیفتراک (Triplex Mast)
  • دکل چهار مرحله‌ای (Quad Mast)

در زمان انتخاب لیفتراک های مناسب ارتفاع کم، باید به حداکثر میزان بار لیفتراک مطمئن باشید. این موضوع علاوه بر ایجاد شرایط راحت‌تر برای کار اپراتور، امنیت بارها و سرعت جابه‌جایی آن‌ها در محیط‌های کوچک و سرباز را تامین می‌کند.

بهترین لیفتراک‌ها برای ارتفاع کم بر اساس نوع دکل

در میان انواع دکل‌های لیفتراک‌ها دکل‌های تک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای بهترین انتخاب برای استفاده در ارتفاعات کم هستند. این دکل‌ها در ارتفاع لیفت بارها و محدودیت‌های روی هم قرار گرفتن بارها با یکدیگر تفاوت دارند. اطلاع از ویژگی‌های این دکل‌ها به شما کمک می‌کند تا بهترین لیفتراک های مناسب ارتفاع کم را خریداری کنید. بر همین اساس در ادامه به معرفی مهم‌ترین ویژگی‌های دکل‌های تک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای لیفتراک‌ها اشاره می‌کنیم.

دکل‌های تک‌مرحله‌ای؛ رایج‌ترین نوع

دکل لیفتراک تک‌‌مرحله‌ای را با عنوان دکل عمود استاندارد یا دکل V نیز می‌شناسند. این دکل‌ها دارای یک کانال هستند که در ارتفاع محدودی از سطح زمین توانایی لیفت کردن و جابه‌جایی بارها را دارد. در زمان چیدن بارها در ارتفاعات کم توسط دکل‌های تک‌مرحله‌ای هیچ‌گونه تداخلی بین اجسام و نقطه دید اپراتور به وجود نمی‌آید.

بهترین عملکرد دکل‌های تک‌مرحله‌ای عبارت‌اند از:

  • در ارتفاعات کم
  • انتقال تجهیزات خودکششی
  • در فضای باز که در آن ترخیص سربار مشکلی ندارد

لیفتراک دارای دکل‌های دومرحله‌ای؛ گزینه‌ای ایده‌آل برای محیط‌های سرپوشیده

نوع دیگری از انواع دکل‌های به‌کاررفته در لیفتراک های مناسب ارتفاع کم، دکل‌های دومرحله‌ای یا قائم دوبلکس هستند. این دکل‌ها دارای مجموعه‌ای دومرحله‌ای با یک سیلندر نصب‌شده در مرکز هستند که امکان حرکت آزادانه بالابر را به وجود می‌آورند. سیلندر تعبیه‌شده در این لیفتراک‌ها واگن را تا بالای ریل‌های خارجی به نسبت 2 به 1 بالا می‌برد. با هدایت شدن سیال هیدرولیک به سیلندرهای ثانویه، بالابر به‌صورت ایمن بر روی ریل‌ها حرکت می‌کند.

لیفتراک‌های دکل دومرحله‌ای برای جابه‌جایی بارهای سنگین در ارتفاع‌های پایین بسیار عالی هستند. به همین دلیل استفاده از این ماشین‌آلات صنعتی برای فضای داخلی انبارها و جابه‌جایی بارها در فضاهایی که نقاط دید محدود است، کاربردهای فراوانی دارد.

نقش ارتفاع بارگیری لیفتراک در خرید بهترین لیفتراک ارتفاع کم

نکته‌ای که در زمان انتخاب لیفتراک های مناسب ارتفاع کم، معمولا مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ارتفاع بارگیری است. ارتفاع بارگیری در این نوع ماشین صنعتی متناسب با نیاز خریداران متفاوت است؛ اما بهترین ارتفاع پشتیبانی شده در این ماشین‌های برای ارتفاع‌های کم بین 3 تا 6 متر می‌باشد. همچنین از نظر وزن نیز لیفتراک‌های سه تنی امکانات بیشتری را برای لیفت کردن بارها از سطح و انتقال آن‌ها به ارتفاع‌های کم در اختیار اپراتورها قرار می‌دهند.

بهترین برندهای تولیدکننده لیفتراک‌های مناسب ارتفاع کم‌

بسیاری از برندهای معتبر جهانی و داخلی، لیفتراک‌هایی باکیفیت را با ویژگی‌های مختلف تولید می‌کنند. لیفتراک های مناسب برای ارتفاعات کم نیز از پرمصرف‌ترین انواع محصولات این برندها بوده که مشتریان اصلی این ماشین‌های کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ هستند.

بر همین اساس برترین برندهای تولیدکننده انواع لیفتراک های مناسب ارتفاع کم عبارت‌اند از:

  • کاترپیلار
  • کالدنس
  • هایستر
  • سان وارد
  • کوماتسو
  • کالمار

جدیدترین لیفتراک‌ها را از مجموعه لیفتراک برادران خریداری کنید

لیفتراک برادران به‌عنوان مجموعه‌ای شناخته‌شده و معتبر در زمینه خرید و فروش انواع لیفتراک‌های نو و دست دوم، نیازهای شما را برای خرید باکیفیت‌ترین نوع لیفتراک پاسخ می‌دهد. مجموعه ما با ارائه خدمات کارشناسی برای قیمت‌گذاری بر روی لیفتراک‌ها به شما برای فروش بهتر لیفتراک‌ها نیز کمک می‌کند. با خدمات مجموعه لیفتراک برادران امکان خرید انواع برندهای جهانی و داخلی لیفتراک برای شما وجود دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده خدمات لیفتراک برادران، از بخش‌های مختلف سایت ما دیدن کنید.

سوالات متداول

مهم‌ترین عامل در تعیین میزان ارتفاع لیفتراک‌ها چه عاملی است؟

تفاوت در عملکرد دکل‌ها و ارتفاعی که بارها را جابه‌جا می‌کنند، مهم‌ترین عامل در این زمینه است.

برای جابه‌جایی بارها در ارتفاع کم در محیط‌های سربسته بهترین نوع لیفتراک چه نوعی است؟

لیفتراک‌های دارای دکل دومرحله‌ای بهترین نوع لیفتراک برای این شرایط هستند.

چرا شناخت لیفتراک‌های مناسب برای ارتفاع کم برای کسب‌وکارها مهم است؟

این موضوع به کاهش هزینه‌های خرید، افزایش سرعت بار و تضمین امنیت بارها منجر می‌شود.

image_pdf