لیفتراک لودر جانبی؛ همه‌کاره، قدرتمند و منحصربه‌فرد

استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته در صنایع مختلف در افزایش سرعت جابه‌جایی بارها و تضمین ایمنی در زمان استفاده از آن‌ها نقشی مهم بر عهده دارد. لیفتراک لودر جانبی یا لیفتراک ساید لودر نوعی ماشین‌ صنعتی است که برای انتقال بارهایی مانند پروفیل، لوله یا تخته‌های چوبی در انبارها به کار می‌رود. این ماشین‌ها وسایل غیر پالت‌شده را به روشی ایمن و سریع منتقل می‌کنند. لیفتراک‌های لودر جانبی در مدل‌ها و وزن‌های مختلفی تولید می‌شوند که برای پاسخگویی به نیازهای لجستیکی خاص کاربردهای فراوانی دارند. در این مطلب از وب‌سایت لیفتراک برادران به مزایا و کاربردهای این ماشین‌ صنعتی پیشرفته می‌پردازیم.

 

با لیفتراک‌ لودر جانبی نگران جابه‌جایی بارهای سنگین نباشید

لیفتراک‌های معمولی برای انتقال بارهایی مانند پالت‌ها و جعبه‌ها استفاده می‌شوند که اندازه‌هایی استاندارد دارند. درحالی‌که لیفتراک ساید لودر با هدف انتقال بارهای سنگینی مانند: لوله‌ها، مبلمان، رول فرش و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لیفتراک‌ها از توانایی انتقال بارها تا چندین تن برخوردار هستند.

ساید لودرها با استفاده ارائه یک فرایند قیچی‌مانند برای جابه‌جایی بارهای بزرگ، می‌توانند از راهروهای بسیار باریک عبور کنند. همین موضوع باعث شده است تا لیفتراک لودر جانبی نیاز صنایع برای حمل‌ونقل کالاها به نقاط مختلف را به بهترین شکل پاسخ دهد.

مزایای لیفتراک ساید لودر

لیفتراک‌های لودر جانبی مزایای متعددی نسبت به لیفتراک‌های معمولی دارند. این ماشین‌آلات صنعتی برای حمل‌و‌نقل‌های در حجم بالا و انتقال بارهای سنگین طراحی شده‌اند. با برداشتن و انتقال کالاها به صورت کناری، این ماشین‌ها می‌توانند در فضاهای تنگ و بسیار باریک حرکت کنند و ظرفیت انبارها برای ذخیره‌سازی بارها افزایش دهند.

لیفتراک‌های لودر جانبی یکی از ایمن‌ترین انواع ماشین‌آلات صنعتی هستند که برای جابه‌جایی بارهای سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی و پیکربندی آ‌ن‌ها احتمال آسیب به بارهای سنگین را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این، ساید لودر با حرکت به طرفین دید بیشتری را برای اپراتورها فراهم کرده و از افتادن بارهای سربار جلوگیری می‌کنند.

لیفتراک‌های معمولی برای انتقال بارهای بزرگ، عملکردی ضربدری دارند؛ بنابراین حتما باید عریض‌تر باشند. بر خلاف آن‌ها، لیفتراک لودر جانبی با جمع‌آوری بارها از یک طرف ماشین، امکان مانور بیشتری در جابه‌جایی بار را در اختیار اپراتور قرار می‌دهد.

به‌طورکلی مزایای استفاده از ساید لودرها عبارت‌اند از:

  • بدون نیاز به چرخش و برخورداری از توانایی بارگیری از کنار
  • کاربرد اختصاصی برای کار در راهروها و فضاهای باریک
  • دید بیشتر اپراتور از جلو و عقب در این ماشین‌ها
  • حرکت چرخ‌ها در هر چهار جهت

طرز کار لیفتراک‌ لودر جانبی

رایج‌ترین نوع لیفتراک‌های لودر جانبی یک محفظه باز بزرگ با چنگالی مقاوم دارند که برای حرکت عمود بر لیفتراک در زمان حرکت آن ساخته شده است. دوشاخه‌های تعبیه‌شده به سمت کناری چنگال کشیده می‌شوند تا بار را بلند کنند. سپس با انتقال بارها بر روی محفظه فرایند انتقال کالا را انجام می‌دهد. بااین‌حال متناسب با روش رانندگی (نشسته یا ایستاده) لیفتراک لودر جانبی به دو روش کار می‌کنند.

این مکانیزم‌های حرکتی عبارت‌اند از:

  • لودرهای جانبی لیفتراک نشسته: کابین راننده به بدنه لیفتراک متصل است و مانند لیفتراک‌های معمولی حرکت می‌کند
  • بالابر لودر جانبی ایستاده: اتاق کنترل راننده با کمک دوشاخه‌های لیفتراک تنظیم می‌شود

انواع کلاس‌های لیفتراک‌های ساید لودر

لیفتراک‌های ساید لودر به اندازه کافی کاربرد دارند تا بتوانند انواعی از بارها را در سریع‌ترین زمان ممکن جابه‌جا کنند. هر دو نوع پیکربندی نشسته و ایستاده این ماشین‌ها، متناسب با طراحی و عملکردشان، در پنج کلاس مختلف در دسترس خریداران قرار می‌گیرند.

بر همین اساس انواع کلاس‌های لیفتراک لودر جانبی عبارت‌اند از:

  • کلاس I: شامل لیفتراک‌های برقی
  • کلاس II وIII : لیفتراک‌های دستی با موتور الکتریکی یا کامیون‌های دستی/ رایدر
  • کلاس :IV لیفتراک‌های موتور احتراق داخلی با لاستیک‌های جامد – بالشتکی
  • کلاس :V لیفتراک‌های موتور احتراق داخلی با لاستیک‌های پنوماتیک

صنایع مختلف از مزایای ساید لودرها نهایت استفاده را می‌برند

لیفتراک لودر جانبی به دلیل طراحی منحصربه‌فرد و کاربردهای فراوانش در صنایعی مورد توجه قرار می‌گیرد که با مواد سنگین با حجم بالا سروکار دارند. به همین دلیل استفاده از آن‌ها سرعت انتقال بار و ایمنی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

بر همین اساس صنایع زیر از مزایای لیفتراک ساید لودر استفاده می‌کنند:

  • صنایع چوبی: برای حمل تخته‌های چوبی بلند
  • صنایع فلزی: حمل لوله‌ها، میله یا ورق‌های فلزی
  • صنایع دکوراتیو: پارچه‌های فرش

چه تفاوتی بین لیفتراک‌های معمولی با لیفتراک‌های ساید لودر وجود دارد؟

با وجود این که هدف اصلی لیفتراک‌ها در صنایع مختلف، لیفت کردن بارها و جابه‌جایی امن و سریع آن‌ها است؛ برخی از این ماشین‌آلات با طراحی‌های خاص خود کاربردهای متفاوتی دارند. لیفتراک لودر جانبی به‌عنوان ماشینی پیشرفته در کاربرد و طراحی با لیفتراک‌های سنتی متفاوت است.

بر همین اساس مهم‌ترین تفاوت‌های لیفتراک‌های سنتی و ساید لودرها عبارت‌اند از:

  • نوع بار: لیفتراک لودر جانبی به‌طور اختصاصی برای جابه‌جایی بارهای بزرگ تولید می‌شوند.
  • نوع جهت‌گیری بارها: لیفتراک‌های لودر جانبی بر خلاف لیفتراک‌های سنتی که بار را در بخش جلویی جابه‌جا می‌کنند، بار را در سمت خود انتقال می‌دهند.
  • ویژگی‌های مانورپذیری: قدرت مانور لیفتراک ساید لودر در فضاهای تنگ بر خلاف مدل‌های سنتی بسیار بالا است.

لیفتراک برادران؛ مجموعه‌ای معتبر برای خرید انواع لیفتراک

انتخاب مجموعه‌ای معتبر و باتجربه برای خرید ماشین‌های صنعتی نقش مهمی در اطمینان از خرید دارد. با توجه به قیمت‌های بالای این خودروها، در صورت خرید لیفتراک‌ نامناسب، هزینه‌های اضافی زیادی به خریداران تحمیل می‌شود. لیفتراک برادران یک مجموعه معتبر در زمینه عرضه انواع ماشین‌آلات صنعتی است. مجموعه ما با عرضه جدیدترین لیفتراک‌های ساید لودر امکان خرید نو یا دست دوم این ماشین‌ها را به وجود می‌آورد. شما می‌توانید برای فروش لیفتراک‌های خود یا خرید این ماشین‌ها، از سایت ما کمک بگیرید.

سوالات متداول

مزیت اصلی لیفتراک‌های ساید لودر چیست؟

عدم نیاز به چرخش و برخورداری از توانایی بارگیری از کنار، کاربرد اختصاصی برای کار در راهروها و فضاهای باریک، دید بیشتر اپراتور از جلو و عقب در این ماشین‌ها و … از جمله این مزایا هستند.

طرز کار لیفتراک‌های لودر جانبی چگونه است؟

این ماشین‌آلات بارها را به جای این که در بخش جلویی خود قرار دهند، بارها را در سمت خود جابه‌جا می‌کنند

قیمت خرید لیفتراک ساید لودر چقدر است؟

به نوع کاربرد، قدرت موتور، کلاس، برند تولیدکننده و اعتبار مجموعه فروش بستگی دارد.

image_pdf