عوامل موثر در قیمت اجاره لیفتراک

لیفتراک‌ها ماشین‌های فوق العاده قدرتمندی هستند که برای کارهای مختلف قابلیت استفاده بالایی دارند. با توجه به هزینه‌های بالای خرید و نگهداری لیفتراک، بسیاری از افراد یا شرکت‌ها لیفتراک را اجاره می‌کنند. انواع مختلفی از لیفتراک‌ها وجود دارند که می‌توانند کارهای تخصصی را انجام دهند و ظرفیت بالاتری زیادی را ارائه دهند. به دلیل تفاوت‌ها، قیمت اجاره لیفتراک به عوامل مختلف بستگی دارد.در این مقاله به عوامل موثر در قیمت اجاره لیفتراک می پردازیم.

فاکتورهای موثر در قیمت اجاره لیفتراک

در حال حاضر نرخ استانداردی برای اجاره لیفتراک وجود ندارد. قیمت‌های متنوع نشان دهنده عوامل بسیاری هستند که در هزینه اجاره یک لیفتراک نقش دارند. چهار عاملی که بر هزینه اجاره لیفتراک تأثیر می‌گذارد به شرح زیر است:

  • مدت اجاره: هرچه برای یک کار به تجهیزات سنگین با مدت زمان طولانی‌تری نیاز داشته باشید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.
  • نوع تجهیزات: اجاره انواع لیفتراک قیمت متفاوتی دارد. برای مثال، کرایه جک‌های پالت نسبت به لیفتراک‌های تله هندلر هزینه کمتری خواهند داشت. بسته به نوع، هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌های حمل و نقل و کیقیت قطعات ممکن است اعمال شوند.
  • . مدت اجاره اغلب به صورت روزانه یا ماهانه خواهد بود و این موضوع به توافق شما با شرکت اجاره دهنده بستگی دارد.
  • شرکت اجاره دهنده: شرکتی که از آن لیفتراک اجاره می‌کنید، ممکن است بر قیمت اجاره تأثیر بگذارد. بسیاری از شرکت‌ها در سراسر کشور مستقر هستند و هر کدام روش منحصر به فردی برای تعیین هزینه دارند.
  • محل فعالیت: مکان پروژه شما تاثیر بسزایی در هزینه دارد. موقعیت مکانیتان ممکن است بر شرکتی که با آن کار خواهید کرد نیز تأثیر بگذارد. همه شرکت‌ها در یک منطقه جغرافیایی فعالیت نمی‌کنند. در مناطق دور افتاده، ممکن است فقط یک شرکت وجود داشته باشد که می‌توانید از آن اجاره کنید. اگر به دنبال بهترین قیمت برای اجاره لیفتراک هستید، باید کمی تحقیق کنید.

اجاره لیفتراک

عوامل هزینه اجاره لیفتراک

هنگام اجاره لیفتراک، هزینه‌های اضافی زیادی باید در نظر گرفته شوند. بخش زیر هزینه‌های اضافی مربوط به اجاره این ماشین آلات عبارتند از:

هزینه‌های تحویل

فرض کنید در حال اجاره یک لیفتراک از یک پیمانکار واقع در خارج از منطقه خود هستید. در این صورت، برای هزینه‌های حمل و نقل نیز به بودجه نیاز دارید. به این دلیل است که لیفتراک باید از محل شرکت به انبار شما تحویل داده شود. هزینه حمل و نقل لیفتراک عمدتاً با توجه به اندازه آن و مسافتی که باید طی کند، تعیین می‌شود.

هزینه‌های سوخت

در حالی که برخی از شرکت‌ها یک مخزن بنزین را در هزینه اجاره قرار می‌دهند، اگر تمام شود آن را دوباره پر می‌کنید. لیفتراک‌ها با انواع سوخت از جمله گازوئیل، بنزین و گاز مایع (LPG) کار می‌کنند. هزینه سوخت تا حدی با سوخت مورد استفاده در فعالیت شما تعیین می‌شود. به طور متوسط، باید بودجه ای برای هر گالن بنزینی که لیفتراک در زمان اجاره از آن استفاده می‌کنید، داشته باشید.

هزینه اپراتور

اکثر شرکت‌های اجاره لیفتراک، لیفتراک‌های خود را به اپراتورهای معتبر ارائه می‌دهند. بنابراین، قیمت اجاره شامل هزینه اپراتور خواهد بود. با این حال، اگر چنین اپراتوری اضافه کار کند، شما به طور مناسب به او غرامت می‌دهید. زمانی که ساعات کاری از برنامه شیفت اپراتور فراتر رفت، انتظار داشته باشید که هزینه اضافه کاری را در ساعت بپردازید.

هزینه‌های اضافی اجاره لیفتراک

علاوه بر هزینه‌های اولیه اجاره، پرداخت‌های دیگری نیز برای بودجه وجود دارند. هزینه سوخت بسته به نوع کامیونی که استفاده می‌کنید، مصرف سوخت و میزان استفاده از کامیون متفاوت است. در این مورد باید از شرکت اجاره کننده اطلاعات بخواهید. هزینه‌های تحویل بسته به سنگینی کامیون و اینکه آیا شرکت اجاره‌ای تحویل رایگان در یک منطقه خاص ارائه می‌کند، متفاوت است.

آسیب به ماشین اجاره‌ای چیزی است که باید آن را در نظر بگیرید. مهم نیست که اپراتور چقدر ماهر باشد، همیشه احتمال تصادف وجود دارد، به خصوص اگر وسایل نقلیه دیگری در اطراف وجود داشته باشد، بار بیش از حد یا زمین ناهموار باشد.

معمولاً شرکت اجاره‌ای هزینه‌های خسارت را تعیین می‌کند که ممکن است بسیار بیشتر از هزینه تعمیر باشد. گاهی اوقات ممکن است از شما خواسته شود که یک سپرده را پرداخت کنید. از طرف دیگر ممکن است شرکت اجاره دهنده اصرار کند که یک بیمه نامه کوچک برای پوشش خسارت بگیرید که باید این را در بودجه خود بگنجانید.

قیمت اجاره لیفتراک

مزایای اجاره لیفتراک

مزایای زیادی برای کسانی که تصمیم به فکر اجاره لیفتراک هستند، وجود دارد:

تعهد کوتاه مدت

آن دسته از شرکت‌هایی که عمدتاً به صورت فصلی تجارت می‌کنند، ممکن است در زمان‌های خاصی از سال به تجهیزات بالابر اضافی نیاز داشته باشند. علاوه بر این، در صورت داشتن شرایط زیر، احتمالاً می‌توانید ببینید که اجاره لیفتراک بسیار منطقی است:

  • نیاز به اجاره تجهیزات اضافی برای کمک به افزایش حجم کار دارید.
  • به طور موقت دوشاخه‌های موجود که نیاز به تعمیر دارند یا از کار افتاده‌اند را تعویض کنید.
  • اگر به ماشینی نیاز دارید که بتواند بارهای سنگین‌تری را بلند کند یا برای یک کار خاص نیاز است لیفتراک به ارتفاع بالاتر برسد.
  • می‌توانید قبل از انتخاب محصول مناسب، برندها و مدل‌های مختلف لیفتراک را امتحان کنید.

گزینه صرفه جویی در پول

فرض کنید برای مدت کوتاهی یا برای انجام یک کار خاص به یک لیفتراک نیاز دارید. در این مورد، به جای خرید، اجاره کردن منطقی است. علاوه بر این، اگر مشکلی برای دستگاه پیش بیاید، شرکت اجاره معمولاً در اسرع وقت یک تکنسین را برای تعمیر آن در محل می‌فرستد یا جایگزینی دریافت خواهید کرد. همچنین، در زمانی که دستگاه از کار افتاده است، هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کنند و نیازی به پرداخت هزینه تعمیرات و نگهداری نخواهید داشت.

هزینه نگهداری کم

وقتی لیفتراکی را اجاره می‌کنید، صاحب آن دستگاه نیستید. بنابراین شما مسئولیتی در قبال هزینه‌های ناشی از خرابی و تعمیر ندارید. با این حال، به یاد داشته باشید که شرکت اجاره‌ای برای خسارت ناشی از بی‌توجهی هزینه دریافت می‌کند. بدین معنا که اگر خرابی به قصد انجام شده باشد، شما باید هزینه پرداخت کنید.

سابقه اعتباری ضعیف

فرض کنید شرکت شما یک استارت آپ است و سرمایه زیادی برای خرید لیفتراک ندارد. علاوه بر این، اگر شرکت شما سابقه اعتباری ضعیفی داشته باشد، امتیاز اعتباری لازم برای اجاره نامه را نخواهید داشت. در این مواقع اجاره بهترین گزینه است. این کار ساده خواهد بود و شما صورتحساب را با چک، کارت یا پول نقد، هر کدام که راحت‌تر است، پرداخت می‌کنید و وام اعتباری به آن تعلق نمی‌گیرد.

چگونه لیفتراک اجاره کنیم؟

هنگامی که می‌دانید شما به یک لیفتراک نیاز دارید، مراحل اجاره نسبتاً ساده است:

1 نوع مناسب لیفتراک را انتخاب کنید: مطمئن شوید که می‌دانید کدام لیفتراک می‌تواند چه کاری انجام دهد. برای اینکه بفهمید به کدام یک نیاز دارید، در زیر مواردی وجود دارند که باید بدانید:

  • ظرفیت وزنی: وزن کل اجسامی که باید بلند شوند را مشخص کنید. تا حد امکان دقیق باشید، اگر اشتباهی کنید، می‌توانید ایمنی همه را به خطر بیندازید یا به لیفتراک آسیب بزنید.
  • تعیین ارتفاع بالابر: شاخک‌های لیفتراک باید بتوانند به ارتفاع مورد نیاز برسند. درست مانند ظرفیت وزن، تا حد امکان دقیق باشید.
  • تعیین سطح زمین: آیا لیفتراک شما قرار است در یک کارخانه چوب یا انبار باربری کار کند؟ همانطور که یک لیفتراک همه کار می‌کند، همه آنها یکسان عمل نمی‌کنند. حتما یکی را انتخاب کنید که مناسب نوع فعالیت شما باشد.

2 شرکت مورد نظر را پیدا کنید: شرکت‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی برای تجهیزات خود ارئه می‌دهند. از خرید کردن و پیدا کردن شرکتی با لیفتراک مورد نیاز خود و متناسب با بودجه‌تان نترسید.

3 قیمت نهایی را مذاکره کنید: همه شرکت‌ها قیمت‌های خود را ثبت نگه نمی‌دارند. ببینید آیا می‌توانید برای مذاکره کنید و اگر برای مدت طولانی‌تری اجاره می‌کنید، تخفیف دریافت می‌کنید.

4– مجوزها و قراردادها را امضا کنید: هنگامی که شرکت مناسب با لیفتراک را پیدا کردید و همه طرفین در مورد قیمت آن مذاکره کردند، زمان امضای قرارداد فرا رسیده است.

اگر در مورد قرارداد اجاره یا هر جنبه دیگری از فرآیند اجاره سؤالی دارید یا می‌خواهید بهترین لیفتراک را با شرایط عالی اجاره کنید، لیفترک برادران آمده ارائه بهترین خدمت به شماست.

منابع:

https://www.bigrentz.com