لیفتراک برقی چیست؟

لیفتراک برقی، ماشینی است که برای بلند کردن پالت‌ها یا سایر کالاها از طریق بالابر هیدرولیک با دوشاخه‌های متصل به آن استفاده می‌شود. این نوع لیفتراک معمولاً با باتری کار می‌کند و برای کارهای سبک تا متوسط ​​مناسب است. انبارها و کارخانه‌ها اغلب یک لیفتراک برقی برای نگهداری کالاها در قفسه‌های بلند، بارگیری کامیون‌ها و جابجایی کالاها در سراسر کارخانه یا فضای انبار نیاز دارند. چرخ‌های لیفتراک برقی معمولاً از لاستیک جامد برای مانور و دوام ساخته می‌شوند، اگرچه این نوع چرخ‌ها می‌توانند سطوحی که بالابر می‌تواند از آن عبور کند را محدود سازند زیرا چرخ‌ها برای سطوح ناهموار مناسب نیستند. در این بررسی به طور کامل در مورد لیفتراک برقی چیست؟ صحبت می‌کنیم.

تعریف لیفتراک برقی

لیفتراک برقی همانطور که از نامش مشخص هست با نیروی برق کار می‌کند. به طوری که ماشین از باتری برای عملکردهای روزانه خود بهره می‌برد. بسیاری از مدل‌های لیفتراک برقی به راننده اجازه می‌دهند که در واحد بنشیند و شروع به کار کنند، اگرچه برخی از دیگر از آنها به راننده کمک می‌کنند تنها پشت ماشین قرار گیرد.

مدل‌های اخیر توسط دسته‌ای کار می‌کنند که از پشت دستگاه امتداد دارد و کنترل‌های روی دسته، عملکردهای بالابر و همچنین عملکردهای درایو را به کار می‌گیرند. راننده مانند مدل‌های سواری در برابر سقوط اشیاء محافظت نمی‌شود زیرا این مدل‌ها معمولا قفس بالایی ندارند. مدل‌های سواری با محافظت از راننده در برابر سقوط اجسام از او محافظت می‌کنند. قفس محافظ معمولا از

 فلز بسیار بادوامی ساخته می‌شود.

باتری‌های موجود در لیفتراک برقی معمولاً ظرفیت نسبتاً بالایی دارند و می‌توانند چندین ساعت کار کنند اما برای اطمینان از عملکرد صحیح بالابر باید به طور مرتب شارژ شوند. اکثر بالابرها دارای یک دوشاخه استاندارد برای استفاده با پریز دیواری هستند و زمان شارژ باتری‌ها می‌توانند بسته به مدل بسیار متفاوت باشند. در بسیاری از موارد، یک لیفتراک برقی می‌تواند بیش از یک باتری داشته باشد.

تفاوت لیفتراک برقی و لیفتراک دیزل

لیفتراک برقی

لیفتراک‌های دیزلی و برقی هر دو یک کار را انجام می‌دهند. آنها محصولات و کالاها را بلند می‌کنند، حمل می‌نمایند و از یک مکان به مکان دیگری انتقال می‌دهند. هر دوی آنها می‌توانند حجم زیادی از کالا را در مدت زمان کوتاهی جابجا کنند. این مهم به دلیل توانایی آنها در بلند کردن و حمل بارهای سنگین وزن است. چیزی که این دو را از هم جدا می‌کند استفاده از آنهاست. لیفتراک‌های دیزلی بزرگتر، قدرتمندتر هستند و بیشتر در فضای باز استفاده می‌شوند.

همانطور که از نام آن پیداست، لیفتراک‌های دیزلی توسط یک موتور دیزلی (دیزل یا گاز) کار می‌کنند. در نتیجه دودهای مضر گلخانه‌ای از خود ساطع می‌کنند. لیفتراک‌های برقی جمع و جورتر هستند و شعاع چرخش کمتری دارند. این ویژگی باعث می‌شود که لیفتراک‌های برقی برای انبارها و سایر مکان‌ها در فضای داخلی مناسب‌تر باشند. انرژی لیفتراک برقی از یک باتری بزرگ تامین می‌شود و هیچ دود اگزوزی از خود ساطع نمی‌کند. این مهم باعث می‌شود لیفتراک‌های برقی هوای داخل را آلوده نکنند.

مزایای لیفتراک برقی

لیفتراک برقی به طور فزاینده‌ای محبوبیت پیدا کرده است زیرا به کاهش هزینه‌های جاری، بهره وری بالا، عملکرد بی‌صدا و بدون آلایندگی کمک می‌کند. پس جای تعجب نیست که این ماشین آلات به عنوان یک جایگزین مناسب برای لیفتراک سنتی احتراق داخلی در نظر گرفته شوند. مزایای لیفتراک برقی به شرح زیر هستند:

هزینه سوخت کمتر

یکی از مزایای مهم لیفتراک‌های برقی این است که مانند برخی از مدل‌های دیگر به بنزین یا گاز نیاز ندارند و این موضوع به طور قابل توجهی استفاده از آنها را ارزان‌تر می‌کند. تنها چیزی که باید نگران آن باشید، هزینه‌های شارژ باتری است که کمتر از هزینه‌های LPG یا سوخت دیزل می‌باشند. این ویژگی می‌تواند میلیون‌ها تومان در هر سال برای شما صرفه جویی کند.

انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتر

تاثیرات زیست محیطی این روزها بسیار مهم هستند و لیفتراک‌های برقی از این نظر عالی می‌باشند. بدین دلیل که آنها به اندازه مدل‌های مبتنی بر گاز یا بنزین، آلاینده‌ها و آلودگی‌های مضری منتشر نمی‌کنند. این در مورد برای سلامت کارکنان مفید است زیرا کیفیت هوا بهبود می‌یابد و نیازی به نصب تجهیزات تهویه هوای گران قیمت در انبار یا کارخانه نخواهد بود.

بی‌صدا بودن لیفتراک برقی

ماشین‌های سنگین که در یک مکان کار می‌کنند، می‌توانند سر و صدای زیادی ایجاد نمایند، به همین دلیل است که لیفتراک‌های برقی مزیت خاص بی‌صدا بودن را دارند. این مدل‌ها همیشه بی‌صدا کار می‌کنند. در نتیجه، اپراتورها و افرادی که در محل کار حضور دارند، از صدای بلند این ماشین‌ها خسته نمی‌شوند.

هزینه نگهداری کم

انتظار هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمتری را داشته باشید زیرا نیازی به پرداخت هزینه برای تنظیم منظم موتور یا پر کردن روغن گیربکس و مایع موتور ندارید. این خبر خوبی است زیرا به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید و کمتر به تعمیر و نگهداری ناوگان وابسته شوید. لیفتراک‌های برقی همچنین خطر خرابی قطعات اصلی را کاهش می‌دهند که این مهم ناشی از فراموشی فرد برای بررسی سطح مایع موتور، گیربکس یا رادیاتور است.

بدون هدر رفت روغن و سوخت

شما مجبور نخواهید بود که با ضایعات روغن یا مایعاتی که به کف انبارتان نشت می‌کند مقابله کنید. تمیز کردن این کارها می‌تواند پرهزینه و زمان‌بر باشد و در عین حال خطرات ایمنی را برای تیم شما و هر کسی که از سایت بازدید می‌کند ایجاد نماید. به طور مشابه، هیچ فیلتری برای دور انداختن موتور، رادیاتور یا گیربکس وجود نخواهد داشت.

لیفتراک

بهره وری و عملکرد بالا

رانندگان لیفتراک برقی نیازی به توقف کامل در هنگام تغییر جهت ندارند زیرا فناوری مورد استفاده در این ماشین امکان جابجایی را در حین حرکت فراهم می‌کند. با زمان‌های شتاب ‌گیری سریع‌تر (زمان تاخیری در انتقال نیرو به چرخ‌ها وجود ندارد) می‌توانید بهره‌ وری اپراتور را افزایش دهید و موجودی بیشتری را در انبار خود وارد یا خارج کنید. هر فردی که با لیفتراک برقی کار می‌کند، می‌تواند از فعالیت کمتری برای تغییر جهت یا کاهش حرکت استفاده کند. این عوامل همگی به پتانسیل خروجی و بهره وری بیشتر کمک می‌کنند.

مزایای ایمنی لیفتراک برقی

ایمنی محل کار را می‌توان با توجه به این واقعیت که لیفتراک‌های برقی دارای مخزن بنزین یا  گاز نیستند، بهبود بخشید. به این معنی که رانندگان دید بیشتری نسبت به آنچه در اطرافشان است خواهند داشت. لیفتراک‌های برقی نیز خطر افتادن بطری گاز، شکستن و خروج گازهای خطرناکی که به طور بالقوه به انبارها و به کارکنان آسیب می‌رسانند را از بین می‌برند. در نتیجه ایمنی در محیط کار افزایش پیدا می‌کند.

خرید لیفتراک برقی از لیفتراک برادران

در لیفتراک برادران می‌توانید هر مدل از لیفتراک برقی را اجاره یا خریداری کنید. شما این امکان را دارید با بررسی ماشین‌ها و دریفات مشاوره از تیم تخصصی ما، محصول مناسب خود را تهیه کنید. لیفتراک‌های برقی مزایای زیادی را برای شما به همراه دارند و می‌تواند برای سال های متمادی مورد استفاده قرار گیرد.

 

منابع:

https://www.aboutmechanics.com

https://www.adaptalift.com.au