مزایای لیفتراک برقی

هنگامی که به دنبال خرید لیفتراک کارکرده یا نو هستید، بسیاری این سوال را می‌پرسند: «مزایای لیفتراک برقی چیست؟» البته شما همچنین می‌خواهید مزایای انواع دیگر لیفتراک‌ها مانند دیزلی و LPG را نیز بدانید. اما ثابت شده است که لیفتراک برقی در اکثر صنایعی که دارای انبار یا تأسیسات تولیدی هستند، بسیار محبوب است. برای اطمینان از اینکه بهترین لیفتراک برقی را برای نیازهای خود تهیه می‌کنید، واقعاً باید فواید این نوع تجهیزات را بدانید. در این بررسی به طور کامل در مورد مزایای لیفتراک برقی صحبت می‌کنیم.

لیفتراک برقی چیست؟

لیفتراک‌های برقی مزایای زیادی نسبت به همتایان دیزلی خود دارند. در عین حال، لیفتراک‌های دیزلی و پروپان هنوز بخش بزرگی از بازار لیفتراک را تشکیل می‌دهند. در آینده، لیفتراک‌های برقی احتمالاً به زودی فروش بیشتری از لیفتراک‌های سوخت فسیلی خواهند داشت. مزایای اصلی که چرا کسب و کارها اغلب لیفتراک برقی را نسبت به انواع دیگر انتخاب می‌کنند عبارتند از:

1- آسان برای رانندگی

از آنجایی که لیفتراک‌های برقی کلاچ ندارند، رانندگی با آنها بسیار راحت‌تر از سایر لیفتراک‌هاست. شما به سادگی می‌توانید از لیفتراک با استفاده از فرمان و پدال گاز کار ‌کنید. لیفتراک‌های برقی پیشرفت زیادی کرده‌اند و رانندگی با آنها بسیار روان و راحت است. گفته شده است که تجربه کلی رانندگی با لیفتراک برقی باعث کاهش استرس بر اپراتور می‌شود که برای ایمنی در محل و کاهش تصادفات موثر است. از آنجایی که کلاچ وجود ندارد، تمرکز اپراتور روی رانندگی ثابت است. این مشابه مزیت رانندگی با خودروهای اتوماتیک می‌باشد.

لیفتراک

2- تجربه رانندگی ارگونومیک

گفته می‌شود که لیفتراک‌های برقی تجربه رانندگی بسیار راحت‌تری را در مقایسه با گزینه‌های جایگزین دیگر فراهم می‌کنند. این ممکن است به دلیل موتور آرام و لرزش کمتر هنگام نشستن روی صندلی راننده باشد. به هر دلیلی، اگر به دنبال راحتی بیشتر در هنگام بلند کردن تجهیزات سنگین برقی هستید، ممکن است این نوع لیفتراک گزینه مناسبی برای شما باشد.

لیفتراک‌های برقی مختلف مشخصات متفاوتی دارند، بنابراین به احتمال زیاد می‌توانید یک لیفتراک با صندلی راحتی یا فرمانی با بالشتک‌تر بخرید که تجربه راننده را نیز بهبود می‌بخشد. اگر به دنبال بهترین لیفتراک برقی موجود با قیمت عالی هستید، خرید یک دستگاه دست دوم پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید لیفتراک‌های با مشخصات بالا را با قیمت‌های بسیار پایین‌تری نسبت به زمانی که می‌خواهید جدید بخرید پیدا کنید.

3- کاهش سر و صدا

یکی از نکات مهم در مورد لیفتراک‌های برقی این است که نسبت به سایر انواع دستگاه‌ها بسیار کم صداتر هستند. در حالی که برخی ممکن است این را یک نقطه ضعف بدانند، تا زمانی که روش‌های ایمنی صحیحی مانند به صدا درآوردن بوق خود را هنگام عبور از ورودی‌ها انجام دهید، هیچ دلیل واقعی وجود ندارد که کاهش صدا باید یک نقطه ضعف باشد.

دریافت کرده‌ایم که صدای کم هنگام کار در انبارهای کوچک‌تر که در آن صدا می‌تواند در سراسر آن منعکس شود، تجربه مثبتی دارد. در واقع این می‌تواند لیفتراک برقی را بسیار ایمن‌تر کند زیرا راننده می‌تواند صحبت‌های همکاران خود را بشنود که ممکن است راهنمایی کند که لیفتراک باید در چه جهتی حرکت کند. این مهم کار تیمی را بسیار کارآمدتر می‌کند و همچنین می‌تواند استرس نیروی کار را از طریق بهبود ارتباطات کاهش دهد.

4- کاهش هزینه‌های اولیه

لیفتراک‌های برقی معمولاً هزینه‌های اولیه کمتری نسبت به لیفتراک‌های دیزلی دارند زیرا از قطعات کمتری ساخته شده‌اند. اگر در حال خرید لیفتراک جدید هستید، مدل‌های برقی ممکن است به دلیل جدید بودن گران‌تر باشند. با این حال، اگر لیفتراک‌های دست دوم می‌خرید، به احتمال زیاد متوجه می‌شوید که لیفتراک برقی بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

بسته به جایی که برای خرید لیفتراک برقی دست دوم خود انتخاب می‌کنید، ممکن است تغییرات قیمت را مشاهده نمایید. هدف ما در «لیفتراک برادران» همیشه ارائه بهترین قیمت برای هر لیفتراک موجود در انبار است. ما همچنین اطمینان می‌دهیم که هر محصولی که می‌فروشیم سالم و در شرایط کاری خوبی است.

5- بدون نیاز به پروپان

یکی از مزایای لیفتراک‌های برقی این است که می‌توانید آنها را در محل کار خود بدون نیاز به تحویل سوخت یا شارژ مجدد به موقع شارژ کنید. لیفتراک LPG یک سرمایه گذاری عالی است اما هنگام خرید یک لیفتراک الکتریکی مجبور نیستید آن را با پروپان شارژ کنید. در حالی که هنوز باید هزینه برق را بپردازید، تلاش بیشتری برای مدیریت تحویل پروپان ندارید که باعث صرفه جویی در هزینه و در زمان می‌شود. همچنین استرس ناشی از فراموشی سفارشات یا تحویل دیرهنگام را نیز از بین می‌برد.

6- هزینه‌های عملیاتی مقرون به صرفه

از آنجایی که لیفتراک‌های برقی به قطعات کمتری نیاز دارند، احتمال کمتری دارد که به تعویض منظم روغن یا مایع خنک‌ کننده نیاز داشته باشند. به دلیل وجود قطعات متحرک کمتر، احتمال خرابی این لیفتراک‌ها نیز کمتر است که از منظر زمان و هزینه باعث صرفه جویی می‌شود. بازخورد مشتریان ما نشان می‌دهد که مشتریان ما در استفاده از لیفتراک‌های برقی رضایت بالایی دارند.

7- کاهش زمان عملیاتی

با توجه به پیشرفت‌های فناوری، باتری لیفتراک‌های برقی می‌تواند زمان طولانی‌تری کار کند که یک امتیاز بزرگ برای هر کسب ‌و کاری است. با سریع‌تر شدن زمان شارژ و افزایش زمان کارکرد، از لیفتراک‌های برقی مزایای بسیاری کسب کنید. البته، پر کردن مجدد لیفتراک دیزلی یا تعویض بطری گاز در واحد LPG بسیار سریعتر است اما مواقعی وجود دارند که ممکن است گازوئیل نداشته باشید یا LPG شما تحویل داده نشده باشد. در حالی که این امر بعید و غیر معمول است، هنگام انتخاب نوع لیفتراکی که می‌خواهید بخرید باید به این مورد مهم توجه کنید.

8- طراحی به صورت تخصصی

اکثر لیفتراک‌های برقی سبک وزن هستند که رانندگی با آنها را آسان‌تر می‌کند. آنها طرز ماهرانه‌ای طراحی می‌شوند تا این اطمینان حاصل شود که تعادلی در پشت دستگاه وجود دارد. این وزنه تعادلی تا زمانی که تجهیزات سنگین را بلند می‌کنید خطر سقوط لیفتراک را کاهش می‌دهد. همه لیفتراک‌ها دارای ظرفیت بالابری هستند، بنابراین مهم است که لیفتراک مناسب را برای وسایلی که قرار است بلند کنید انتخاب نمایید. اکثر لیفتراک‌های برقی ظرفیت بالابری زیادی دارند، بنابراین برای اکثر صنایع، آنها مناسب هستند. برای صنایعی که به ظرفیت بسیا بالاتری نیاز دارند، لیفتراک‌های دیزلی ممکن است گزینه بهتری باشند.

9- هزینه‌های نگهداری کمتر

نگهداری برقی نسبت به انواع دیگر لیفتراک‌ها مانند LPG یا دیزل بسیار آسان است. به دلیل وجود قطعات مکانیکی کمتر، تعمیر و نگهداری لیفتراک‌های برقی با هزینه کمتری انجام می‌شود. در نتیجه، زمانی که تعمیر و نگهداری سالانه انجام می‌شود، مکانیک‌ها و تکنسین‌ها هزینه کمتری دریافت می‌کنند. باتری باید به طور منظم از طریق تمیز کردن و سرویس نگهداری شود تا اطمینان حاصل شود که لیفتراک شما در سطح بهینه کارایی کار می‌کند.

10- انتشار کربن صفر

اکنون راه حل‌های مربوط به انتشار کربن در حد صفر در حال تبدیل شدن به یک اولویت در محیط‌های کاری است. با انتخاب یک لیفتراک برقی به کاهش انتشار کربن کمک خواهید کرد. الکتریک بهترین راه حل برای کسب و کارهایی است که از محیط زیست آگاه هستند. انتشار کربن کاهش یافته نیز برای شخصی که وسیله نقلیه را اداره می‌کند بهتر است زیرا وسیله نقلیه هیچ دودی منتشر نمی‌کند.

این بدین معناست که شما نیازی به گرمایش انبار ندارید و لازم نیست درها و پنجره‌ها را برای تهویه باز کنید. همچنین در مورد تهویه انبار، خروجی‌های کسب و کار شما را کاهش می‌دهد زیرا نیازی به راه حل‌های تهویه گران قیمت نیست.

12- دایره چرخشی کوچکتر

از آنجایی که بیشتر لیفتراک‌های برقی دارای سه چرخ هستند، دایره چرخش بسیار کمتری دارند. این باعث می‌شود که آنها برای انبارهای کوچکتر یا حتی انبارهای بزرگتری که دارای قفسه بندی زیادی هستند ایده آل باشند. به علاوه می‌توانید لیفتراک‌های مفصلی برقی بخرید که می‌توانند از کنار بارگیری یا تخلیه شوند، به این معنی که نیازی به چرخش نیست و می‌توانید قفسه ‌بندی خود را طوری سازماندهی کنید که به هم نزدیک‌تر باشد.

لیفتراک برقی

13- قابل استفاده در داخل و خارج

از آنجایی که لیفتراک‌های برقی هیچ انتشار کربنی ندارند، می‌توان از آنها در داخل خانه بدون ترس از آلودگی بر کارکنان استفاده کرد. آنها همچنین می‌توانند در خارج از منزل بر روی سطوح هموار استفاده شوند. این مهم برای اقلام سنگینی که باید در کامیون بارگیری نشوند، گزینه‌ای عالی است. در حالی که دیزل هنوز بهترین گزینه برای استفاده در فضای باز است، لیفتراک‌های برقی در 20 سال گذشته پیشرفت زیادی کرده‌اند. ثبات و توانایی آنها برای کار در فضای باز بسیار بهتر از گذشته است.

14- بهبود دید نسبت به عقب

از آنجایی که لیفتراک‌های برقی برای کار کردن به مخازن گاز بزرگ نیازی ندارند، دید بهتری نسبت به عقب ماشین خواهند داشت. در حالی که لیفتراک‌های دیزلی به دلیل داشتن مخزن در پشت خود، امکان دید نسبت به عقب را فراهم نمی‌کنند. اما لیفتراک‌های برقی  از تصادف در هنگام دنده عقب جلوگیری می‌کنند و همچنین می‌تواندن چرخیدن را در مواقعی که در فضاهای تنگی قرار دارید آسان‌تر کنند.

انواع لیفتراک برقی

هنگامی که مردم به لیفتراک برقی اشاره می‌کنند، معمولاً منظور لیفتراک برقی تعادلی هستند. اینها ماشین آلات عالی هستند که می‌توانند بارهای سنگین را بدون خطر سقوط حمل کنند. با این حال، چندین نوع دیگر از لیفتراک وجود دارند که  به شرح زیر هستند:

لیفتراک برقی پالت

پالت تراک برقی یک قطعه تجهیزات کارآمد است که برای حمل پالت و سایر بارهای بزرگ در سرتاسر انبار عالی است. کار با آنها آسان می‌باشد، کوچک و جمع و جور هستند و انتخاب خوبی برای جابجایی وسایل در فضاهای تنگ خواهند بود. پالت تراک برقی می‌تواند تا 1.3 تن بار را بلند کند و استفاده از این دستگاه بسیار ایمن است.

لیفتراک برقی ریچ

کامیون‌های برقی ممکن است بهترین انتخاب لیفتراک برقی برای انبارهایی با فضاهای تنگ و قفسه‌های بلند باشند. با توجه به اندازه کوچک و ظرفیت بالابر طولانی آنها می‌توانند به راحتی اقلام را از انبارهای بلند تخلیه و بارگیری کنند. علاوه بر این، ظرفیت بالابر آنها بین 1 تا 2 تن است.

لیفتراک برقی مفصلی

لیفتراک مفصلی یک گزینه ایده آل برای راهروهای بسیار باریک است. لیفتراک مفصلی به شما امکان می‌دهد به قفسه‌ها نزدیک‌تر شوید زیرا نیازی به چرخش ندارد. دو برند پیشرو لیفتراک مفصلی Bendi و Flexi هستند.

کلام آخر

وقتی نوبت به خرید بهترین لیفتراک برقی می‌رسد، باید همه گزینه‌ها را در نظر بگیرید. لیفتراک‌های تمام برقی به طور کلی مزایای زیادی دارند و می توانند نیازهای بسیاری از کسب و کارهای را برطرف کنند. بر خلاف لیفتراک‌های دیزلی، مدل‌های برقی فقط دارای پدال گاز و ترمز هستند و فاقد کلاچ خواهند بود که همین امر باعث شده است تا کارکرد آنها آسان‌تر باشد. با وجود کنترل‌های کمتر در لیفتراک برقی، رانندگان می‌توانند بیشتر روی بار و کار در حال انجام تمرکز کنند. از همه مهمتر، این مهم ایمنی راننده و دیگر نیروهای کاری را بهبود می‌بخشد.

 

منابع:

https://www.trucksdirectuk.co.uk/

https://www.certifyme.net//