تفاوت انواع لیفتراک بر اساس طراحی آن‌ها مشخص می‌شود

در حال حاضر، بیش از 10 نوع لیفتراک در بازار وجود دارند که از جمله برخی از آن‌ها می‌توان به لیفتراک انبار، لودر جانبی، لیفتراک ضد تعادل، تله هندلر، لیفتراک سنگین و لیفتراک زمین ناهموار اشاره کرد. هرکدام از این نوع ماشین‌ها با توجه به سبک طراحی که دارند، برای کاربری‌های خاصی طراحی شده‌اند. اگر قصد خرید لیفتراک را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با انواع این ماشین آشنا باشید. در این مطلب تفاوت انواع لیفتراک را توضیح داده‌ایم.


برخی از محبوب‌ترین مدل‌های لیفتراک انبار عبارتند از Hyster 36-38T، Komatsu 20 BX50 Hyster و Toyota 3-Wheel Electric Lift. بیشتر لیفتراک‌های صنعتی می‌توانند وزنی معادل 5000 پوند را بلند کنند، اما برخی از مدل‌های سنگین می‌توانند تا 25000 پوند وزن را بالا ببرند. لیفتراک‌های انباری دارای چند نوع فرعی هستند، از جمله لودرهای جانبی و بالابرهای تعادلی.

لودر جانبی

یک نوع فرعی از لیفتراک انبار، لودرهای جانبی هستند که معمولا در مراکز خدمات فولادی و مراکز تولیدی با اقلام سنگین، بلند و حجیم مانند لوله و الوار یافت می‌شوند. برای استفاده از این ماشین‌ها، اپراتور در یک محفظه جانبی می‌ایستد در حالی که یک لودر جانبی اشیا را تخلیه می‌کند. لیفتراک‌های لودر جانبی به دلیل عملکرد جانبی خود می‌توانند به راحتی در کنار قفسه‌ها حرکت کنند و بدون نیاز به چرخش بار و تخلیه کنند. این باعث می‌شود آنها برای پیمایش راهروهای باریک و جابه‌جایی بارهای طولانی مانند چوب و لوله مناسب باشند. تویوتا، ریموند، ییل و هیوندای از برترین برندهای سازنده لودرهای جانبی هستند.

لیفتراک تعادلی

لیفتراک تعادلی یک بالابر محبوب است که دارای چنگال در جلو و وزنه در عقب برای متعادل‌کردن وزن بار است. لیفتراک‌های ضد تعادل بازوهای کشیده ندارند که این به آن‌ها توانایی حرکت مستقیم را در حین باربری می‌دهد. چند نوع مختلف لیفتراک تعادلی وجود دارد. نوع 3 چرخ برای موقعیت هایی که اپراتور نیاز به چرخش و مانور دایره ای دارد ایده آل است، در حالی که یک لیفتراک تعادل ایستاده به اپراتورها اجازه می‌دهد تا به راحتی بین بارها سوار یا از ماشین خارج شوند.

لیفتراک سنگین

لیفتراک سنگین که با نام لیفتراک با ظرفیت بزرگ نیز نامیده می‌شود، عملکردهای یک لیفتراک انبار را با یک تله هندلر ترکیب می‌کند. در حالی که نمی‌تواند به زوایای سخت آن‌طور که یک تله هندلر می‌تواند دست پیدا کند، می‌تواند بارهای سنگین‌تری را بسیار بالاتر از یک لیفتراک انبار از روی زمین بلند کند. لیفتراک‌های سنگین کوچکتر با بالابر حداکثر 30000 پوندی شروع می‌شوند، اما در صورت لزوم می‌توانید لیفتراک‌های سنگین را با حداکثر بالابر 100000 پوندی پیدا کنید.

تله هندلر؛ یکی از انواع لیفتراک

لیفتراک تله هندلر به عنوان لیفتراک تلسکوپی یا لیفتراک دستی نیز شناخته می‌شود. تله هندلر ترکیبی از جرثقیل و لیفتراک با بوم و بازوی قابل افزایش است. چنگال‌های دوقلو متصل به بازو برای جابه‌جایی پالت‌ها از زمین استفاده می‌شود. یک تله هندلر استاندارد قادر است 5500 پوند مواد را تا ارتفاع 19 فوتی در هوا بلند کند و برای رسیدن به فضاهای تنگ و زوایای عجیب و غریب عالی است.

به دلیل محبوبیت بالای تله هندلرها، تولیدکنندگانی مانند JCB، Genie، Bobcat، Haulotte و Caterpillar انواع تله هندلرهای با کیفیت بالا را تولید می‌کنند. مدل‌هایی مانند JLG 1644 در کارهای با ظرفیت بیشتر مناسب هستند، در حالی که مدل‌های دیگر می‌توانند بارهایی را تا ارتفاع 55 فوت بلند کنند.

لیفتراک مخصوص زمین ناهموار

لیفتراک زمین ناهموار که به عنوان لیفتراک دکل مستقیم نیز شناخته می‌شود، به طور خاص برای مکان‌های کار در فضای باز با سطوح ناهموار طراحی شده است. این کامیون‌ها دارای لاستیک‌های بادی محکمی هستند که اندازه و گل درشتی دارند و تعادل و پایداری بهتری به آن‌ها می‌دهد تا بارها را با خیال راحت در زمین‌های سنگی حمل کنند.

جک پالت؛ یکی از انواع لیتفراک با طراحی متفاوت

جک‌های پالت ماهیتی تخصصی دارند. این بالابرهای پالت که به عنوان کامیون‌های پمپی نیز شناخته می‌شوند، به دلیل اندازه کوچک خود قادر به بلند کردن بارهای بزرگ نیستند. جک‌های پالت دارای ابعاد کوچکی هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در تنگ‌ترین فضاها قرار بگیرند و بارهای کوچک را در قسمت‌های تنگ بلند کنند. اما این نوع لیفتراک‌ها دارای قدرت مانور پایین هستند. از جمله مدل‌های محبوب جک پالت می‌توان به  کامیون پالت 20 در 36 اینچ Mighty Lift و پالت تراک برقی Vestil اشاره کرد.

خرید انواع لیفتراک از مجموعه لیفتراک برادران

لیفتراک انبار، لودر جانبی، لیفتراک ضد تعادل، تله هندلر، لیفتراک سنگین، لیفتراک زمین ناهموار، جک پالت و ریچ فورک برخی از انواع لیفتراک هستند. اگر قصد خرید این ماشین‌های صنعتی را دارید، کافی است سری به بخش محصولات وب‌سایت لیفتراک برادران بزنید. در وب‌سایت ما انواع لیفتراک کارکرده و خوش‌قیمت برای فروش قرار دارند.

سوالات متداول

آیا می‌توان از لیفتراک صنعتی در زمین ناهموار استفاده کرد؟

خیر. ممکن است که لاستیک‌ها و کف لیفتراک گیر بکنند و ماشین آسیب ببیند.

آیا همه لیفتراک‌ها امکان سوار و پیاده شدن را در حین حمل بار دارند؟

خیر. در برخی لیفتراک‌ها انجام این کار منجر به از بین رفتن تعادل می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی لیفتراک جک پالت چیست؟

این ماشین ابعاد کوچکی دارد و امکان حمل بار را در فضاهای تنگ می‌دهد.